Thanksgiving break en Lake Tahoe - Reisverslag uit San Juan Capistrano, Verenigde Staten van Maud van Den Elshout - WaarBenJij.nu Thanksgiving break en Lake Tahoe - Reisverslag uit San Juan Capistrano, Verenigde Staten van Maud van Den Elshout - WaarBenJij.nu

Thanksgiving break en Lake Tahoe

Door: Maud van Den Elshout

Blijf op de hoogte en volg Maud

29 November 2015 | Verenigde Staten, San Juan Capistrano

Hi iedereen,
Hier is dan mijn verslag van de week die ik heb door gebracht in South lake tahoe.

Zaterdag: we zijn heel vroeg opgestaan en hebben alles in de auto gepakt en ontbeten in de auto, de reis zou zo ongeveer 8 uur duren, als we in een stuk zouden door rijden, maar je raad het als 4 meiden in een auto en aan een stuk door rijden gaat je toch niet lukken. Uiteindelijk hebben we er 10,5/11 uur over gedaan en hebben we een hele leuke lunch stop gemaakt in een soort oud Western dorpje waar je allemaal leuke dingetjes kon ontdekken! Eenmaal aangekomen bij het huis waren we allemaal ontzetten moe en zijn we meteen gaan slapen.

Zondag:
Op zondag zijn we naar het lake geweest en hebben we daar een stukje gewandeld, het was koud maar ontzettend mooi en rustgevend. Aan het lake hebben ze allemaal oude huisjes en boothuisjes van 1920 staan en dan kan je daar allemaal dingen over lezen bij de bordjes, wat ontzettend leuk was, want Amerika heeft als je het zo bekijkt nog maar vrij weinig geschiedenis.
We zijn ook naar een "crafst fair" geweest, een soort beurs waar mensen naar toe komen die zelf sieraden maken, kaarsen maken of mutsen en truien breien dat soort dingetjes, en voor we het wisten was de dag alweer voorbij.

Maandag:
Maandag zijn we down town gegaan wat eigenlijk gewoon betekent dat je naar de stad gaat en gaat shoppen. Ze hebben hier allemaal verschillende soorten winkeltjes en ook een variatie aan verschillende drogisterijen.
Na dat we een uur in een drogisterij hadden doorgebracht hadden we het wel even gehad en zijn ze stukje langs het meer gaan lopen en hebben wat foto's genomen, na het wandelen zijn we naar een sokken winkel gegaan, en ik denken oh ja daar zullen ze wel een paar honderd paar aan sokken hebben, oh wat had ik het mis. Duizenden sokken aan hingen aan de muur in allemaal verschillende soorten en maten en kleuren en geuren. Ook zijn we naar een winkeltje geweest waar mijn host-moeder een vaste klant is blijkbaar want we werden heel hartelijk ontvangen en de eigenaresse was door het dolle heen en liet me allemaal kleding stukken zien die van een Nederlands bedrijf waren, waar ik nog nooit van had gehoord.

Dinsdag:
Dinsdag zijn we weer down town gegaan en hebben we weer gewinkeld en zijn we naar de state line van Nevada gewandeld en heb ik een paar seconden in het glorieuze Nevada doorgebracht. Ik kan eigenlijk niet veel meer vertellen over dinsdag dan dat we hebben gewinkeld en s'avonds zijn we naar een heerlijk Thai restaurant geweest.

Woensdag:
Woensdag hebben we eerst uitgeslapen en toen ik Wakker werd was het volop aan het sneeuwen! Jawel sneeuw in Californië!!
Op het programma later die dag stond naar een spa in Nevada gaan waar ze hot springs hadden, maar voor dat we dat konden doen moest er weer gewinkeld worden. Uiteindelijk komen we aan bij het resort en zijn we allemaal wel toe aan een warm bad. Na de spa zijn we naar het bijbehorende restaurant geweest, het had goede verslagen gekregen maar ons eten was niet erg goed we hebben 2 borden moeten terugsturen om het goed te krijgen.

Donderdag:
THANKSGIVING!!!
We hebben weer eerst uitgeslapen en daarna zijn we gaan sleeën in de bergen, ik heb continu de slappe lach gehad. Na het Sleeën waren we natuurlijk allemaal heel erg koud en hebben we lekker chocolade melk gedronken oh nou ja mijn zusjes ik had een koffie. Toen we thuis aankwamen stond het thanksgiving diner klaar want Dawn had de hele dag in de keuken gestaan om het voor te bereiden! Het was heerlijk. Na het thanksgiving diner ben je heel moe van al dat eten en praten en drinken, we zijn neergeploft op de bank en hebben een film gekeken en daarna lekker naar bed.

Vrijdag:
Vrijdag stonden we vroeg op want we gingen skiën in Sierra mist mountain. Wat een geweldig mooie plek is dat! We hebben heerlijk relaxt geskied en ik dacht dat ik het verleerd was, maar dat was helemaal niet het geval, ik racete over de bergen met al het gemak van de wereld. Het was wel ontzettend koud. Na het skiën zijn we naar huis gegaan en hebben we de rest van het eten van gister gegeten.

Zaterdag:
Dan komen we aan bij vandaag, we gaan weer terug naar huis vandaag en hebben alles ingepakt en in de auto geladen en we rijden nu net weg. Hopelijk zie ik je weer een keer lake tahoe, je was geweldig en ik zal dit altijd herinneren!


  • 30 November 2015 - 14:45

    Claartje:

    lieve schat, wat geweldig dit, heerlijk! ik ben heel blij voor jou.
    hier is het weer grauw en grijs en saai met heel veel regen, liefs, mama

  • 30 November 2015 - 16:54

    Félice:

    Hoi lieve Maud, wat een heerlijk verslag, dank je wel! en wat hebben jullie het heerlijk gehad!!! genieten hoor, zo'n break. En dat het skieen nog zo goed ging, tof hoor!
    Hier regent en waait het hard heel hard al een paar dagen dus niks aan, je kunt beter daar zijn, hihi!
    We bereiden ons voor op Sint met surprises en in de verte komt Kerst er al weer aan...
    nou lieverd, een dikke hug en veel liefs, sterkte en plezier!!!

  • 30 November 2015 - 20:25

    Petra Van Den Elshout:

    Hallo Maud
    dat klinkt goed zo'n vakantie. Ik krijg de indruk dat je het leuk getroffen hebt met het gezin waar je bent.
    groeten Petra

  • 04 Januari 2016 - 14:04

    Chummy:

    lieverdje,
    ik ben nu al je blogs aan het lezen (tijdens de les jawel jawel lekker rebelletje) en ik vind het zo leuk om te lezen wat je allemaal doormaakt! normaal hoor ik alles wel maar niet zo in detail!superleuk lieffie!
    kus, C

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Juan Capistrano

Maud

Ik ben in Amerika om een jaar high school of te wel de middelbareschool te doen.

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 4126

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 31 December 2015

Exchange year in America

Landen bezocht: