Finals week, lacrosse en spierpijn - Reisverslag uit San Juan Capistrano, Verenigde Staten van Maud van Den Elshout - WaarBenJij.nu Finals week, lacrosse en spierpijn - Reisverslag uit San Juan Capistrano, Verenigde Staten van Maud van Den Elshout - WaarBenJij.nu

Finals week, lacrosse en spierpijn

Door: Maud van Den Elshout

Blijf op de hoogte en volg Maud

30 Januari 2016 | Verenigde Staten, San Juan Capistrano

Lieve vrienden/familie

Ik ben oh zo slecht in netjes in keer per week iets uploaden (misschien door dat ik niet elke week iets spannends of leuks mee maak) maar hier is dan toch echt een update

Ik ben afgelopen maandag begonnen met lacrosse, ik heb al 2 zware trainingen achter de rug en mijn spieren doen lekker veel pijn! De meiden in het team zijn ontzettend aardig, er welkom hetend en ook erg nieuwschierig naar mijn wereldje thuis. De eerste training die ik mee deed kreeg ik meer dan 100 vragen tegelijk naar mijn hoofd geslingerd en het duizelde mij dus even een beetje.

Op school gaat alles nog steeds op rolletjes. Deze week zijn we begonnen met het tweede semeters of te wel het lente semester. Ik ben van pyschologie naar sociologie gegaan en dat vind ik tot nu toe erg intressant, verder zijn al mijn klassen nog steeds hetzelfde en veranderd er niet veel dan dat ik opnieuw weer goede cijfers moet gaan halen en blijven behalen voor lacrosse, je moet een aantal gemiddeld cijfer hebben wil je een sport kunnen beoefenen.
Met de vrienden op school gaat het op zich wel oké, ze zijn natuurlijk zo een hechte groep dat het soms moeilijk is om er echt helemaal in te komen maar dat is ook een reden dat ik met lacrosse ben begonnen om meer mensen te ontmoeten buiten mijn vrienden groep! Tot nu toe gaat dat super goed en voel ik mij helemaal op mijn plekje, ik heb kees zijn beroemde levens les tot mij genomen en leef gelukkig.

Heimwee voel ik bijna tot nooit meer, ik tel nog wel stiekem de dagen af dat ik weer een nederlandse boterham kan eten, want wat mis ik bijna het aller meest van nederland? Juist ja het brood! Het is gek dat eten zo veel invloed heeft op hoe je je voelt en hoe je jezelf ziet, hoe geuren je terug kunnen brengen naar thuis of bepaalde herrineringen die je hebt aan mensen of plaatsen.

Dan ook nog even over finals week die ik vorige week heb gehad. Finals week was maar 3 dagen lang en de 2 anderen dagen hadden we vrij, dat was dus wel even helemaal super! Mijn tentamens of finals zijn allemaal makkelijk gegaan, op maandag had ik meteen mijn 2 moeilijkste en ook de enigen 2 waar ik voor moest leren: Engels en Geschiedenis, alle twee gingen helemaal top en heb ik me geen zorgen over gemaakt. Dinsdag had ik een heel raar final want ik moet mijn eigen final schrijven dat hield in dat ik eigen vragen moest schrijven en die ook weer beantwoorden. Na die test heb ik er geen meer gehad en hebben we lekker gerelaxed in de klas lokalen.

Ik zal proberen mijn avonturen allemaal op te schrijven ook al zullen ze niet altijd even regelmatig komen!

Tot ziens en Good luck in het koude nederland!

  • 30 Januari 2016 - 01:10

    Claartje :

    Een heel vreemde final week: maar in twee (oké, drie en welk vak is dat derde vak dan, psychologie??) vakken een final doen! Geen final in een van die andere vakken??
    Erg goed en leuk dat je bent gaat lacrossen, wat zul je sterk worden!

  • 31 Januari 2016 - 18:30

    Judith:

    Hey lieffie, wat fijn dat je het naar je zin hebt. Vrijdag was ik even in Broek, bij jouw moeder Clara. Was errug gezellig. En we waren het er hélemáál over eens samen: je bent een gróte kanjer!!!
    Liefs en knuffels, Judith

  • 31 Januari 2016 - 18:31

    Judith:

    Hey lieffie, wat fijn dat je het naar je zin hebt. Vrijdag was ik even in Broek, bij jouw moeder Clara. Was errug gezellig. En we waren het er hélemáál over eens samen: je bent een gróte kanjer!!!
    Liefs en knuffels, Judith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, San Juan Capistrano

Maud

Ik ben in Amerika om een jaar high school of te wel de middelbareschool te doen.

Actief sinds 20 Nov. 2015
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 4131

Voorgaande reizen:

20 November 2015 - 31 December 2015

Exchange year in America

Landen bezocht: